Hoe wij werken

LINK Fotografie 1801 29352
Stap 1

Orderintake


Onze kritische medewerkers van de logistieke servicedesk stellen u veel vragen om ervoor te zorgen dat we zoveel mogelijk over de zending komen te weten. Bijvoorbeeld over de afmetingen, gewichten en temperatuurcondities van uw zending.

Daarnaast willen we alles weten van de laad- en losadressen. Zo kunnen we rekening houden of we extra hulpmiddelen, zoals heftrucks moeten inzetten om de vracht veilig te laden.

En natuurlijk vragen we naar kostenplaatsen, laadreferenties en eventuele instructies voor de chauffeur. 

IL 15 10 05
Stap 2

Scoren van de opdrachten


Als we alles van uw opdracht weten, dan leggen we de specifieke transportcondities langs de meetlat eisen. Op basis daarvan plannen we uw opdracht in.

Is er ruimte om te combineren? Moeten we rekening houden met specifieke tijden? Laat de temperatuur mogelijkheden over om met een multi-temp voertuig te rijden? Zijn er op hetzelfde moment van uitvoering andere transportlijnen die de zending kruisen?

Hoe specifieker de condities, hoe meer maatwerk en hoe groter onze uitdaging. 

IL 15 07 57
Stap 3

Plannen


We bepalen de meest efficiënte route, maar houden daarbij rekening met de specifieke condities. Met geavanceerde planning-tools maken we van honderden opdrachten efficiënte transportroutes.

We zorgen ervoor dat we uw opdracht niet uit het oog verliezen. Indien gewenst laten we uw klanten vooraf weten wanneer en hoe laat we komen.

Onze planners zorgen voor de juiste chauffeur met het juiste voertuig. Soms een kleine bestelauto, soms een grote vrachtwagen.

LINK Fotografie 1801 29317
Stap 4

Op weg naar uw klant


Nadat onze chauffeur is geïnstrueerd door een planner, begint hij met een zorgvuldige borging van de lading.

Alle bussen zijn voorzien van multifunctionele koel-vries-verwarm-installaties waardoor de temperatuur gedurende het hele transport is geborgd. Met behulp van scheidingswanden en dubbele compartimenten is zelfs multi-temp-transport mogelijk, waarbij we twee temperaturen in een levering kunnen aanbieden bij uw klant.

Ondertussen is de chauffeur zichtbaar geworden in onze Control Tower en worden geplande tijden van de leveringen nauwlettend bewaakt. En natuurlijk checken we continu of de temperatuur in de laadruimte op orde is. 

Bekijk hier wat onze voertuigen bijzonder maakt

LINK Fotografie 1801 29200
Stap 5

Opslag tussendoor


Soms slaan we uw goederen tussendoor op. Bijvoorbeeld als het efficiënter is om de zending op dag A op te halen en op dag B gecombineerd te leveren met een bestaande rit.

Ons distributiecentrum is voorzien van diverse geconditioneerde opslagcellen waarin we temperaturen voeren tussen de -20 en +4 graden. Maar ook elke andere temperatuur tussen de -25 en de +30 is mogelijk. 

Simacan ControlTowerMockup
Stap 6

In charge over de uitvoering


Alle voertuigen zijn voorzien van meerdere temperatuursensoren in de laadruimte. Die sensoren zijn aangesloten op onze Control Tower, waardoor we geautomatiseerd kunnen controleren of de temperatuur van de laadruimte overeenkomst met de normtemperatuur van de zending.

Bij afwijkingen geeft de Control Tower een temperatuuralarm en worden chauffeur, planner en klant op de hoogte gesteld.

Daarnaast worden alle opdrachten voorzien van een geplande aankomsttijd. Die wordt gematcht met de actuele GPS-positie van het voertuig. Volcontinu worden de effecten van vertragingen, zoals files of wachttijden, doorgerekend voor alle stops op de route. Komt de geplande levertijd in het gedrang? Dan stellen onze planners u en uw klant van tevoren op de hoogte en kunnen zij preventief actie ondernemen. Wel zo veilig. 

29486
Stap 7

Aflevering bij uw klant


In een digitale wereld is de aflevering door de chauffeur vaak nog het enige persoonlijke contact tussen klant en leverancier. Daarom selecteren wij op chauffeurs met persoonlijkheid, die een glimlach kunnen toveren op het gezicht van de ontvanger bij het overhandigen van de zending.

Daarbij worden consequent de naam, de handtekening en de aflevertemperatuur geregistreerd.

En is de ontvanger niet thuis? Zakelijke adressen bellen we altijd direct na. Bij consumenten laten we een niet-thuis-briefje in de bus achter. In overleg met onze klant plannen we een tweede levering in. Wij begrijpen natuurlijk goed dat een koel-vries-pakket niet zomaar bij de buren kan worden achtergelaten.

Met zorgvuldige, deugdelijke communicatie vooraf is een eerste levering vaak succesvol. 

29494
Stap 8

Analyse en rapportage


De opdracht is uitgevoerd. Wij hopen dat u, uw klant en/of uw ontvangers tevreden zijn over onze dienstverlening.

Na aflevering bij uw klant zorgen we voor een zorgvuldige terugkoppeling. U ontvangt vervoersdocumenten, pakbonnen, namen en handtekeningen direct retour. En natuurlijk noteren wij zorgvuldig de aflevertemperatuur. 

IL 15 04 57
Stap 9

Factuur: wij verdienen uw vertrouwen


U ontvangt per mail een eenduidige, kraakheldere factuur van ons. Daarop staat welke diensten we hebben geleverd, de naam van de opdrachtgever, uw interne opdracht- of referentienummer en eventueel een kostenplaats.

Voor vaste transporten kunnen we vooraf vastgestelde tarieven opstellen. Maar ook nacalculatie van de werkelijk gerealiseerde tijden en kilometers is mogelijk. Voor anderen verdienen wij het vertrouwen letterijk terug. Dat werkt zo:

Het merendeel van onze opdrachten is ad-hoc-based. Routes verschillen dus van dag tot dag. Uiteraard maken we graag een voorcalculatie, maar als achteraf blijkt dat we de opdracht efficiënt en gecombineerd konden uitvoeren dan geven we het voordeel graag aan u terug. Wij waarderen uw vertrouwen en geven u het laagst mogelijke tarief, afhankelijk van de specifieke condities van de zending. U ontvangt een factuur met de voorcalculatie en het gerealiseerde tarief, en dus uw besparing. Zo doen we zaken. Afspraak is afspraak.

© I & L Logistiek - Elke opdracht is bijzonder. Volledige ontzorging van aanvraag tot factuur.